رئيس قزوین مدرسه فعالیت نزدیکی کودکان

رئيس: قزوین مدرسه فعالیت نزدیکی کودکان نوجوانان محیط زیست مدرسه طبیعت

گت بلاگز وب‌گردی خوراکی هایی که اخلاقتان را خوب میکند

بعد از کار سخت روزانه یک خوراکی که به شما روحیه و نشاط بدهد خیلی مهم به نظر می رسد. بعضی غذاها هستند که مصرف آنها موجب تقویت خلق و روحیه می‌شوند.

خوراکی هایی که اخلاقتان را خوب میکند

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، بعد از کار سخت روزانه یک خوراکی که به شما روحیه و نشاط بدهد خیلی مهم به نظر می رسد. بعضی غذاها هستند که مصرف آنها موجب تقویت خلق و روحیه می شوند که در اینجا به توضیح چند مورد از آنها پرداخته ایم.
سیب
سیب سرشار از ترکیبی موسوم به کوئرستین است که از آسیب مغز در برابر رادیکال های آزاد پیشگیری می کند.

عبارات مهم : شکلات

ساردین
مطالعات نشان داده افرادی که بدنشان دچار کمبود امگا 3 است زیاد از دیگر افراد، مبتلا به ضعف روحیه هستند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین، بخش وسیعی از بافت مغز را تشکیل می دهند. حدود 60 درصد از وزنخشک مغز را چربی تشکیل می دهد که حدود 30 درصد از آن به شکل امگا 33 می باشد.
داشتن یک رژیم سرشار از امگا 3 کمک موثری به سلامت مغز خواهد کرد و با حفظ انعطاف سلول های مغز موجب تقویت و اصلاح روحیه می شود و به این ترتیب خبر رسان های شیمیایی مغزی (انتقال دهنده های عصبی) می توانند به طور موثرتری کار کنند.
موز
موز حاوی اسید آمینه مهم و مهم تریپتوفان و نیز ویتامین A، B6، فیبر، پتاسیم، فسفر، آهن و کربوهیدرات هست. کربوهیدرات های تقویت کننده روحیه به جذب تریپتوفان در مغز کمک می کنند و ویتامین B66 به تبدیل تریپتوفان به هورمون سروتونین که موجب اصلاح اخلاق می شود کمک می کند که این مورد به تقویت خلق و خو و نیز داشتن خوابی راحت کمک بسزایی می کند.
از آنجا که تریپتوفان قادر به زیاد کردن مقدار سروتونین در بدن می شود در درمان بیماری های مختلفی مانند بی خوابی، افسردگی و حتی هیجانات ناشی از خشم نیز موثر هست. موزها به خاطر اینکه دارای پتاسیم هستند مصرف آنها به عنوان یک میان وعده سالم جهت افرادی که دچار استرس های شدید یا خستگی شده است اند بافایده می باشد.
اسفناج
اگر بدن به کمبود ویتامین B مبتلا شود، منجر به ضعف روحیه و بداخلاقی فرد می شود، چراکه وجود مقدار پایین ویتامین B در بدن می تواند در واقع مانع تولید سروتونین شود. با خوردن سبزیجات برگی مانند اسفناج و بروکلی به زیاد کردن سطح ویتامین BB در بدن خود کمک کنید.
آب
بدن جهت وظایف و عملکردهای منظم خود نیاز مهم به آب دارد که در این خصوص نه تنها تک تک اعضای بدن با کمبود آب دچار نقص می شوند بلکه روی توانایی تمرکز مغز نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و موجب تضعیف آن خواهد شد.
شکلات تیره
شکلات نه تنها طعم خوبی دارد بلکه می تواند روحیه و خلق و خوی شما را اصلاح بخشد. شکلات هرچه تیره تر باشد دارای فواید بیشتری هست. مصرف تکه چهارگوش کوچکی از شکلات تیره می تواند باعث شود مغز اندورفین آزاد کند و موجب زیاد کردن سطح سروتونین شود.
طی یک تحقیق به 30 نفر مقدار 40 گرم شکلات تیره طی 14 روز داده شد. نتیجه های نشان داد که این افراد هورمون استرس کمتری در بدنشان تولید شده است و مقدار هیجانشان نیز کم کردن یافته هست. افرادی که دچار اضطراب هستند با خوردن شکلات شیری می توانند علائم و نشانه های این حالت را در خود کم کردن دهند. تحقیقات می گوید خوردن شکلات تلخ نیز جهت افرادی که سابقه اضطراب ندارند می تواند نقش بسیار موثری در اصلاح حالاتشان داشته باشد.
ماست
کمبود ویتامین D منجر به بروز پرسشها بسیاری جهت سلامتی از جمله افسردگی، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و سرطانخواهد شد.بهترین منبع ویتامین D نور خورشید است ولی اگر در شرایطی قرار دارید که قادر به دریافت نور کافی از خورشید نیستید بهتر است از منابع غذایی حاوی ویتامین DD استفاده کنید.
کلسیم نیز می تواند مقدار استرس و هیجان شما را کم کردن دهد، جهت این منظور می توانید مقداری توت (انواع توت ها) به ماست خود بیفزایید و آن را به عنوان صبحانه میل کنید.
بادام
بادام سرشار از ترکیبی موسوم به تیروزین است که یکی از اجزاء سازنده جهت تولید دوپامین و دیگر انتقال دهنده های عصبی مربوط به حالات فرد است و این بدان معناست که خوردن یک مشت بادام نه تنها موجب بهبودی و سلامت دستگاه قلبی عروقی می شود بلکه به خاطر دارا بودن مقدار فراوانی فیبر و اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای و چند زنجیره ای باعث اصلاح اخلاق فرد نیز می شود.از دیگر منابع غذایی حاوی تیروزین می توان به جوجه، بوقلمون و پنیر نیز اشاره کرد.

تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان منبع دیگری از تیروزین است و نیز سرشار از ویتامین E و سلنیوم است که محافظان خوبی جهت قلب به شمار می روند.
منبع :سلامت
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شکلات | ویتامین | خوراکی هایی که اخلا قتان را خوب می کند | ساردین بخش وسیعی از بافت مغز را تشکیل می دهد | تقویت خلق خوی |


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog