رئيس قزوین مدرسه فعالیت نزدیکی کودکان

رئيس: قزوین مدرسه فعالیت نزدیکی کودکان نوجوانان محیط زیست مدرسه طبیعت

گت بلاگز اخبار پزشکی حفظ سلامت بدن با مصرف غلات کامل

مصرف منظم غلات کامل نظیر جو، برنج قهوه ای، ارزن، بلغور جو دوسر و چاودار هم به چربی سوزی کمک کرده و هم از ریسک بیماری قلبی و دیابت می کاهد. 

حفظ سلامت بدن با مصرف غلات کامل

حفظ سلامت بدن با مصرف غلات کامل

عبارات مهم : دیابت

مصرف منظم غلات کامل نظیر جو، برنج قهوه ای، ارزن، بلغور جو دوسر و چاودار هم به چربی سوزی کمک کرده و هم از ریسک بیماری قلبی و دیابت می کاهد.

به گزارش مهر، یافته ها نشان داد شرکت کنندگان مطالعه، بخصوص افراد دارای اضافه وزن، که غلات کامل و سبوس دار مصرف کرده بودند، التهاب کمتری داشتند؛ التهاب ریسک مبتلا شدن به دیابت نوع۲ را زیاد کردن می دهد.

حفظ سلامت بدن با مصرف غلات کامل

همچنین شرکت کنندگان دریافتند مصرف غلات کامل موجب سیری طولانی مدت می شود.

مهم تر آنکه داشتن رژیم غذایی حاوی غلات کامل در مقایسه با غلات تصفیه شده است به چربی سوزی کمک می کند چراکه غلات تصفیه شده است مملو از نشاسته، گلوتن و فاقد فیبر طبیعی است.

مصرف منظم غلات کامل نظیر جو، برنج قهوه ای، ارزن، بلغور جو دوسر و چاودار هم به چربی سوزی کمک کرده و هم از ریسک بیماری قلبی و دیابت می کاهد. 

تین راسک لیچت، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دانمارک، در این باره می گوید: «تجزیه و تحلیل ما اثبات می کند که مبنای علمی قابل قبولی جهت توصیه به مصرف غلات کامل وجود دارد. این رژیم غذایی مخصوصا به افرادی که در معرض ریسک اوج مبتلا شدن به بیماری قلبی-عروقی یا دیابت نوع۲ هستند، توصیه می شود.»

محققان از توالی DNA جهت آنالیز نمونه مدفوع شرکت کنندگان استفاده کردند تا بررسی کنند آیا انواع متفاوت رژیم غذایی بر ترکیب باکتری روده شرکت کنندگان تاثیر می گذارد.

در مجموع بررسی ها نشان نداد که این رژیم غذایی بر ترکیب باکتری های روده تاثیر دارد.

حفظ سلامت بدن با مصرف غلات کامل

واژه های کلیدی: دیابت | سلامت | باکتری | مبتلا شدن | رژیم غذایی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog